zondag 9 december 2012


Kerst 

Na een week in de overgang van Sint naar Kerst te zitten ben ik nu hier in huis kerstproof.
Had maar 1 suprise te maken, voor school jongste. Hier thuis hebben we vorige week zondag het Sintspel gedaan en met elkaar gegeten. Mijn zus met man en kinderen waren hier en het was gezellig. Toch blijven zulke gelegenheden best pittig en mis ik m'n lief enorm. Het gaat op zich wel beter maar toch..

Woensdag heeft Arwin op school Sint gevierd en omdat mijn oppaskindje er was ben ik met hem ook naar school geweest. Naar de klas van zijn moeder. Zij heeft dan kleuters en de Sint kwam daar uitgebreid in de klas. erg leuk om daar bij te zijn. Lennart heeft het een donderdag op school gevierd. De mentor had wat uren verschoven en daar was het ook gezellig geweest.

Donderdag ben ik samen met m'n vriendin naar een kerstfair geweest. Wat hebben we het ontzettend getroffen met het weer. Alles was wit en de zon scheen heerlijk. Het was een gouden dag. Gewoon genieten. Heb nog wat leuke dingetjes gescoord en heerlijk bij een haardvuur een kop snert met brood op. We waren niet zo heel laat thuis zodat ik er weer was toen mijn kids uit school kwamen. Dat was nou echt een luxe dag om zomaar weg te gaan. M'n vriendin is in mijn leven gekomen toen ik op m'n kwetsbaarst was, namelijk op de dag van het overlijden van mijn man. Ze kwam hier voor het eerst met de dominee mee als bezoekzuster van onze kerk. Inmiddels komt ze hier als vriendin en kunnen 
we het heel goed met elkaar vinden. Ook tussen de kinderen klikt het heel goed. Ik kan alles bij haar kwijt en zij weet me steeds weer op het juiste pad te zetten. Als we dan zo weg zijn, net als afgelopen donderdag, worden we er allebei stil van hoe het toch kan dat we nu zo met elkaar omgaan terwijl we elkaar voor die tijd  niet kenden. Zij noemde mij een kado in haar leven.... Ik voel bij haar hetzelfde...
Ik had ook nooit kunnen denken dat ik nog weer zover zou komen dat ik kan genieten van normale dingen, want als je man overlijd dan weet je het echt niet meer. Maar nu genoeg geschreven hier een paar foto's van de kerstsfeer hier in huis.

 M'n kersthuizen zijn verhuisd naar het voorraam, zoals je het ziet gaan we hier voor een witte kerst, met hier en daar een vleugje roze. In de boom hangen ook een paar eigen gehaakte kerstballen.
Heb kleine kransjes gehaakt met een belletje erin en ook om een doorzichtige bal gehaakt. De krans met eigen gevonden denneappels past er heel goed bij.

 Ook de lamp boven  mu'n eettafel moest er weer aan geloven. Het is echt een geweldig ding die
je ieder seizoen aan kunt passen. Ook zie op deze foto m'n schouw. De guirlandes met denneappels heb ik op de fair gekocht, net als de gazen stolp en de gevouwen engeltjes.Ik zie nu dat m'n denneappelkrans er weer tussen staat, sorry maar ik vind hem zo leuk.

Nu ga ik een lekker kopje thee zetten en nog een kerstbal haken. Buiten is het geen lekker weer, het regent en waait. Brrrr mag er straks lekker even uit met de hond. Ik denk dat m'n jongens er geen zin in hebben met dit weer. Geef mij maar gewoon een lekkere sneeuwbui, heerlijk, als je tenminste niet met de auto/fiets weg moet.

Tot de volgende keer












Geen opmerkingen:

Een reactie posten